پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3556
-
الف
+

«امروز» در سینماهای پاریس به نمایش درآمد

فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی در سینماهای فرانسه به روی پرده رفت.

فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی در سینماهای فرانسه به روی پرده رفت.

به گزارش آی‌فیلم، فیلم «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی در فرانسه با نام « یک روز نو» به نمایش درآمد. این فیلم میرکریمی را که در سال ۱۳۹۲ ساخته شده، کمپانی زوتروپ فیلم  خریداری و پخشکرد.

«امروز» داستان "یونس" راننده تاکسی کهنه‌کاری است که در حین کارِ خود، به زن جوان بارداری کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقاتِ زیادی در انتظار اوست. پزشک و کارکنان بیمارستان پیشداوری‌هایی گوناگون درباره راننده و ارتباطش با زن دارند، اما در مقابل پرسش‌های خود فقط با سکوت راننده روبرو می‌شوند.

از میرکریمی پیش از این، فیلم «کودک وسرباز»  در دسامبر ۲۰۰۱ در فرانسه اکران شد که با اسقبال خوب منتقدین و تماشاگران مواجه شد.

اما اولین فیلم ایرانی که امسال در فرانسه به نمایش عمومی درآمد، فیلم «اژدها وارد می‌شود» اثر مانی حقیقی بود. این فیلم در فرانسه با نام «دره ستارگان» و توسط کمپانی هپینس روی پرده سه سینمای پاریس رفت که در روز اول  ۱۷۶ تماشاگر ودر  یک هفته اول در این سه سالن درپاریس ۱۴۶۳ تماشاگر داشت. «اژدها وارد می‌شود» در هفته دوم فروش حدودا پنجاه در صد کاهش یافت و این سیر نزولی ادامه داشت. البته این آمار مربوط به سینماهای شهر  پاریس است ونمایش این فیلم در سینماهای شهرهای دیگر فرانسه ادامه داشت و بر مبنای یک برآورد کلی حدود ۵۵۰۰ تماشاگر این فیلم مانی حقیقی را در فرانسه دیدند.

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر